Bejelentették a nagy változásokat a Yamahánál

Bejelentették a nagy változásokat a Yamahánál

  16 Sep 2021  

Hivatalossá vált, amit már hetek óta tudott mindenki:

  • Franco Morbidelli veszi át a kirúgott (és már az Apriliánál szereplő) Maverick Vinales helyét a gyári Yamahánál
  • Andrea Dovizioso veszi át Morbidelli helyét a Petronas Yamahánál

a pénteken induló San Marinó-i GP-től kezdve.

Csütörtökön viszont kiderült több részlet is. Például az, hogy Morbidelli két évre írt alá új helyén, 2022-ben és 2023-ban is a csapat tagja lesz.

Morbidelli (sapkában) a Yamaha vezetőivel

Ezzel párhuzamosan Dovizioso 2022-re is elkötelezte magát, de nem a Petronashoz, hanem magához a Yamahához. Az olasz a maradék idei öt futamra egy az egyben Morbidelli helyét kapja meg, vagyis a 2019-es fejlesztésű M1-es modellel fog menni. A szabályok ugyanis tiltják, hogy a csapatok szezon közben változtassanak motorblokkot az évad elején bejegyeztetetthez képest, vagyis a motorosokat szabadon lehet cserélgetni, de a gépeket nem.

Dovizioso azért ennyire alkalmazkodó, mert a Yamaha jövőre teljes gyári motort garantál neki a márka privát csapatánál: a Petronas megszűnőben van a névadó szponzor kiszállása miatt, és még nem fix, hogy mi lesz helyette.

Dovizioso a Yamaha-fejesekkel, jobbra Lin Jarvis csapatfőnök

Péntektől tehát újra összeáll a gyári Yamahánál a tavaly a Petronasnál látott Quartararo-Morbidelli kettős, míg a Petronasnál Dovizioso lesz Valentino Rossi idei ötödik, vélhetően utolsó csapattársa. Két visszatérésről van szó, mivel Morbidelli az elmúlt öt versenyt térdműtét miatt kihagyta, míg Dovizioso önszántából szkippelte az idény első felét, tesztelte az Apriliát, és várt az adódó – az Apriliánál is jobb – lehetőségre, ami Vinales menesztésével érkezett is.

A 35 éves pilótának egyébként nem ismeretlen a Yamaha, 2012-ben a gyár akkori fiókcsapatánál, a Tech3-nál indult egy évet.

A San Marinó-i Nagydíj eseményeit péntektől az ARENA4 élőben közvetíti.