
2023-tól tilos a Ducati találmánya a MotoGP-ben
A Ducati 2018 óta megy a rendszerrel, először a hátsó kerékre fejlesztették ki azt: hidraulika szabályozza a hátsó felfüggesztés magasságát, akár menet közben is. Az évek során a rivális csapatok is elkészítették a saját változatukat, ám a Ducati idén továbblépett, az első felfüggesztésre is kifejlesztette ugyanezt, menet közben is módosíthatnak a futómagasságon.
Pár hete a MotoGP gyártói voksoltak az első futóművet szabályozó rendszerről, és 5:1 arányban leszavazták azt, csak a Ducati volt mellette.
A DORNA, a MotoGP-t rendező és irányító szervezet így kedden közölte, a következő idénytől kezdve tilos az alkalmazása. Fontos, hogy addig használhatja a csapat, illetve bárki fejleszthet magának hasonlót.

Az sem mellékes, hogy csak a menet közbeni működést tiltották be, a startnál továbbra is lehet majd használni a szerkezetet.
Indulás előtt a pilóta gombnyomásra lejjebb engedi a motor elejét, hogy az nehezebben emelkedjen el az aszfalttól, ez a művelet szabályos lesz 2023-ban is.
A Ducati idén eddig nem sokra ment a találmányával, az első két futamon gyengén szerepeltek: az első versenyen egyik motorjuk sem ért célba, a másodikon Jack Miller negyedik, Pecco Bagnaia 15. lett.
Recent Comments