
Új sikánt szúrtak be a Red Bull Ringre a MotoGP-nek
Főleg a MotoGP-gépek értek el hatalmas sebességet ezen a ponton, egy kanyarban, amit végül is egyenesként vettek a motorosok. Hermann Tilke, a Forma-1 örökös pályatervezője így egy
S-kanyart szerkesztett a hajlatba.

A nyári Osztrák Nagydíjon mindhárom motoros kategória a módosított, és ezzel jócskán lelassított nyomvonalat fogja használni.
A változtatás egyértelműen biztonsági kérdés volt,
közölték a végrehajtók, így felesleges azon vitatkozni, hogy jót tesz-e majd a versenyzésnek, vagy sem. Elképzelhető egyébként, hogy egy plusz előzési pont keletkezik, ami pozitív lenne.
Egyedül annyi bizonytalan, hogy elég nagy-e az új sikán utáni bukótér, ugyanis már csúcssebességük közelében érkeznek oda a gépek.
A lassító beiktatásának konkrét indoka is volt, mégpedig Franco Morbidelli és Johann Zarco 2020-as, vérfagyasztó karambolja: a két motor a szupergyors hajlat után ütközött össze, és ugyan pilótáik simán kicsúszták az esést, gépeik száz métereket csúsztak és pörögtek a földön, majdnem eltalálták az akkori két gyári Yamaha-versenyzőt, Valentino Rossit és Maverick Vinalest.
A két klasszisnak óriási mázlija volt, valósággal újraszülettek aznap.
Recent Comments