Szürke felhők a Honda fölött

Szürke felhők a Honda fölött

  26 Apr 2022  

Ahogy a többi hondás sem, így a hétvégén Portugáliában a szupersztár csak a hatodik, LCR hondás öccse, Alex Marquez a hetedik, míg a nyolcszoros bajnok Repsol Hondás csapattársa, Pol Espargaro a kilencedik helyen végzett. A teljesítményük között szinte semmi különbség nem volt, Marquezhez képest egy másodpercen belül végzett a két másik Honda, testvére egy tizedet se kapott. A futamgyőztes, yamahás Fabio Quartararótól viszont 16 másodperccel maradtak le.

A tavaly, illetve a télen kifejlesztett új Honda a teszteken előre lépésnek tűnt, öt futam után viszont kezdenek kételkedni a pilótáik.

A modell egy dobogóra volt képes eddig, még a nyitófutamon lett vele harmadik Espargaro.

“Tudom, hogy jobbra számítottak, de már előre megmondtam, ne várjanak sokat (a futamtól). Nem állunk készen a győzelemre, vagy hogy azért küzdjünk. A versenyre változtattunk egy keveset a beállításokon, de nem volt elég, az első pillanattól kényelmetlenül éreztem magam a nyeregben. Nem volt meg a sebességem, hogy feljöjjek, 16 másodpercet kaptunk a nyertestől. Nyilván nem vagyok a legjobb formámban, kellene a segítség a motortól, de nincsenek helyükön a dolgok. Kívülről is látszik, hogy teljesen más stílusban motorozok, mint az elmúlt években, mert momentán így lehet a legtöbbet kihozni a gépből”

-értékelte portimaói szereplését Marc Marquez.

Köze lehet ehhez annak,

hogy a Repsol vezérpilótája elmúlt két évben szenvedett sérülései miatt a korábbinál kevesebbet vett részt a motor fejlesztésében, amit így kevésbé tudtak rászabni.

Espargaro és a tesztpilóta, Stefan Bradl motorozta be az idei modellt, és ha nekik feküdne is száz százalékban, akkor sem valószínű, hogy a győzelemért mehetnének vele. Bradl elvétve indulhat futamon, Espargaro pedig egy és negyed szezonnyi hondás karrier után egyre kevésbé tűnik klasszis versenyzőnek.

Marquez ráadásul már a versenyszezonban is kihagyott két versenyt bukás és sérülés miatt, ami tovább hátráltatta, hogy összesimulódjon az új Hondával. Amikor majd teljesen rendbe jön a bajnok, és – a szeme mellett – a válla-karja is 100 százalék közeli lesz, akkor várható idővel előre lépés az RC213V teljesítményében.