
Svéd volt Forma-1-pilóta nyerte az Indy 500-at
Magyar idő szerint vasárnap este rendezték Indianapolisban a 106. 500 mérföldes IndyCar-versenyt, aminek nagy esélyese volt az első helyről induló Scott Dixon. Mivel már ötödik pole pozíciója volt ez az Indyk történetében, de csak egyszer nyert- 2008-ban – sorsszerűnek tűnt, hogy kijárhatna neki végre a második győzelem.
Dixon a starttól kezdve a leggyorsabb volt a mezőnyben, dominálta a futamot, ha rövid időre el is veszítette a vezetést, hamar, magabiztosan vette azt vissza. Nem nagy előnnyel, de szinte végig az élen haladt,
a verseny közben rekordot is döntött, immár ő vezetett a legtöbb körön át az Indy 500-akon, Al Unser csúcsát szárnyalta túl.

A 200-ból 175 körön át egyetlen rossz mozdulata sem volt, jól jött ki a sárga zászlós szakaszokból is – Rinus Veekay, Callum Ilott, Romain Grosjean és Scott McLaughlin is falnak verte az autóját -, úgy tűnt, megállíthatatlan. Végül viszont önmagát állította meg:
utolsó bokszkiállásánál elfékezte magát a depóba menet, túl gyorsan hajtott be, átlépte a megengedett sebességhatárt.
Azonnal áthajtásos büntetést kapott, amit a következő körben le is töltött, és visszaesett a mezőny végére a Ganassi istálló sztárja.
A mclarenes Pato O’Ward örökölte meg a legkedvezőbb pozíciót, de csak rövid időre, mert a szintén ganassis Ericsson csakhamar, 18 körrel a vége előtt simán megelőzte, sőt, ott is hagyta úgy három másodperccel. A svéd – fején az F1-legenda, Ronnie Pettersson-replika sisakjával – zavartalanul száguldott a cél felé. Már csak hat köre maradt, amikor egy másik ganassis csapattársa, a hétszeres NASCAR-bajnok Jimmie Johnson is falnak ment, és mivel már túl kevés volt hátra, a futamot piros zászlóval leállították a törmelékek és a roncs eltakarításának idejére, hogy aztán normális versenykörökkel fejezhessék be azt. Mindössze négy kör hiányzott a 200-ból az újraindításnál, amiből kettőt a biztonsági kocsi mögött töltött a mezőny,
majd kétkörös sprint döntött a győzelemről.

Ericsonnak újra kellett építenie az előnyt, O’Ward nagy lehetőséget kapott mögötte a szélárnyékban. Az első kört simán kivédekezte Eriksson, a második elején viszont a mexikói kívülről próbálta megelőzni.
Már pár méterrel vezetett is, de a svéd a belső íven szenzációsan visszavágott, és elszakadt tőle.
Nagyon úgy tűnt, hogy elég előnyt szerzett ezzel az egy kanyarvétellel a kör hátra lévő részére, már közelített az utolsó kanyarhoz, amikor a mezőnyben újabb baleset történt, és azonnal jött a sárga zászló, vele az előzni tilos vezényszó, vagyis Ericsonnak már csak be kellett kocognia a célvonalig. Megtette, ezzel megnyerte az Indy 500-at.
Ronnie Peterson's helmet design makes it into victory lane at Indianapolis#Indy500 pic.twitter.com/1FfSa9tiPl
— Mattzel89 (@Mattzel89) May 29, 2022
Karrierje kimagaslóan legnagyobb sikerét érte el,
a Forma-1-ben 97 futamon nem állt dobogón, az IndyCarban – három és fél szezon alatt – ez volt a harmadik futamgyőzelme.

Chip Ganassi, a nyertes csapatfőnöke is ott örült kocsija és pilótája mellett a Victory Lane-en, legutóbb 10 éve, még Dario Franchittivel tehette ezt meg. Istállója ötödször bizonyult a legjobbnak, míg Ericsson Kenny Brack után a második svéd, aki a dobogó tetején végzett Indianapolisban.
A 31 éves Ericsson a dupla pontot adó Indy 500-győzelmével az összesítésben is átvette a vezetést O’Ward és a tavalyi bajnok, Alex Palou előtt.
Az ARENA4-en és az ARENA4+-on is élőben láthatták az Indy 500-at, ha idekattintanak, vissza is nézhetik.
Recent Comments