
Bő 40 év után nem szerzett pontot a Honda a királykategória futamán
A statisztikák szerint ugyanis 663 világbajnoki topkategóriás verseny után nem végzett egyetlen motorosa sem a pontszerzők között.
- A gyári, Repsol Honda istállóból Pol Espargaro kiállt, mert pénteki bukása után fájt sérült bordája, alig kapott levegőt, és még a motor is égette a lábát;
- a privát LCR Honda csapatból Takaaki Nakagami bukott;
- csapattársa, Alex Marquez műszaki hibával adta fel;
- a másik gyári motoron a Marc Marquezt helyettesítő tesztpilóta, Stefan Bradl 16. lett.
Utóbbi állt a legközelebb a pontszerzéshez, csak egy hellyel maradt le róla, ám utolsóként futott be. Végigszenvedte a sachsenringi futamot, másnap képet posztolt megperzselődött lábfejéről, amit az erősen hevülő Honda-motor okozott.
Legutóbb az 1982-es Francia GP-n nullázott a japán szupermárka,
de az nem igazi kudarc, ugyanis a gyártó – az összes többi nagycsapattal együtt – bojkottálta a futamot, mert túl veszélyesnek találta a nogarói pályát.

1981-ben, két GP-vel a szezon vége előtt történt meg legutóbb, hogy a Honda elindult, és pont nélkül maradt, amikor a silverstone-i Brit GP-n Freddie Spencer nem ért célba.
Vagyis egészen pontosan 665 verseny, szűk 41 év után szakadt meg a pontszerző széria.
Méghozzá pont a Sachsenringen, ahol a Honda 2010 óta veretlen volt: 2012-ig Dani Pedrosa nyert nekik zsinórban három futamot itt a csúcskategóriában, majd 2013 és 2021 között Marc Marquez győzött sorozatban kilencszer, azaz a németországi pálya talán legerősebb helyszínük a naptárban. Illetve az volt.
Marquez nélkül teljesen elgyengültek, szupersztárjuk pár héttel ezelőtti, 2020 júliusi felkartörése óta negyedik karműtétéjéből lábadozik, és várhatóan idén már nem ülhet motorra nagydíjhétvégén.

Az idei RC211V modell valószínűleg a legkevésbé erős konstrukciójuk az elmúlt 15 évben, fejlesztésében a folyamatosan sérülésekkel küzdő Marquez már alig tudott részt venni, Pol Espargaro és Bradl pedig szemmel láthatóan nem képes a korábbiakhoz hasonló szintre hozni a motort.
Úgy tűnik tehát, hogy a Hondának leginkább a túlélés a tét 2022-re, hogy aztán jövőre megújulva térhessen vissza a versenybe. Marquezt az őszi tesztelésbe már mindenképp be akarják vonni. (Kérdés, mennyire jó ötlet siettetni, ahogy tették azt az elmúlt két évben.)
Az ő visszatérésénél is fontosabb lehet egy versenyképes csapattárs szerződtetése, úgy tudni, a 2020-as világbajnok, Joan Mir a kiszemelt, akinek mielőbbi átigazolása a Suzukitól elsődleges lenne.
(Valójában nehezen érthető, miért nem próbálják már most, szezon közben megszerezni őt a japán riválistól, ami az év végén elhagyja a MotoGP-t, vagyis hosszabb távú tervei nincsenek a világbajnokságon, és idén sincs a dobogóesélyesek között: Mir esik-kel a Suzukival, az utóbbi hat futamból négyszer kiesett.)
Recent Comments