
Crutchlow: ennyire keményen még sosem dolgoztak Yamahán, mint a jövő évi modellen
A Suzukin kívül a Yamaha volt 2022-ben az egyetlen gyártó, aminek csak egy pilótája állt dobogón a szezonban. Igaz, három győzelmével Fabio Quartararo az utolsó állomásig versenyben volt a gyorsaságimotoros-világbajnokság aranyáért is.
A japán márkának viszont visszafogott éve volt, a gyenge motor nagyban hozzájárult, hogy elúszott Quartararo címvédése. A Yamaha vesszőfutása az előszezonban kezdődött, megbízhatósági problémák miatt a 2021-eshez hasonló erőforrásra kellett visszaváltania. Franco Morbidelli, Darryn Binder, Andrea Dovizioso – és San Marino után az ő helyét átvevő Cal Crutchlow – együtt is csupán 79 pontot szereztek.
A japán gyártónál folyó munkát továbbra is sok kritika éri, habár a 2023-as tervezésekben az ex-Forma-1-es mérnök, Luca Marmorini is részt vesz. A csapat tesztpilótája, Crutchlow, aki 2015 és 2020 között a Honda fejlesztésében (és fejlődésében) vállalt szerepet, azt mondja, a múlt szezon csalódásai ösztönzik, elszántabbá teszik az istállónál dolgozókat.

Sosem folyt még itt ennyire kemény munka. Fel vannak tüzelve, hogy újra valami nagyot alkossanak. A jerezi tesztem alatt beszélgettem Fabioval [Quartararo], ő is egyetértett abban, hogy az elszántsággal nem lesz probléma, ami kezdésnek egy jó jel.
Ami már kevésbé, hogy Quartararo a valenciai teszt után azon panaszkodott, “csalódott, mert úgy tűnik, az új motorral semmi plusz lóerőt nem találtak”.
Recent Comments