
Nagy bukások, buta ütközés és drámai finis a nyitófutamon
Magyar idő szerint vasárnap este startolt az idény, élőben nézhették a MATCH4-en és a NET4+ SPORT-on is. Akadt látnivaló bőven, a sorozat a szokásos fordulatokkal, izgalmakkal és látvánnyal tért vissza.
Már rögtön a start után indult a dráma, hatalmas tömegbaleset történt ugyanis a mezőny utolsó negyedében, mázli, hogy mindenki megúszta ép bőrrel. Kiszállt ekkor Helio Castroneves, Simon Pagenaud, Devlin Defrancesco és Santino Ferrucci is, egyrészt a futamból, másrészt az autójából, szerencsére.
A következő bukás a 100 körös táv nagyjából felénél történt, ekkor is láttunk kocsit a levegőben, és ismét mázli volt, hogy az összes résztvevő csak anyagi kárral keveredett ki az ütközésekből. Rinus Veekay, Jack Harvey, Kyle Kirkwood búcsúzott, a pálya belső része pedig
kezdett roncstelepre emlékeztetni a sok törött kocsi miatt.
Pár kör múlva Colton Herta is kiesett, ő a tavalyi bajnok Will Powerrel koccant, és húzta a rövidebbet, a gumifalban végezte.

Az élen mindeközben a pole pozícióból induló Romain Grosjean és Scott McLaughlin csatázott,
utóbbi vezette a mezőnyt. Még majdnem 30 kör volt hátra, amikor az ő harcuk is csúnya véget ért. McLaughlin Penske-Chevrolet-ja épp a depóból gyorsított ki, amikor Grosjean Andretti-Hondája mellé ért, fej-fej mellett haladtak az első szűk jobbosig, ahol két autó nem férhetett el egymás mellett. Mindketten későn fékeztek, McLaughlin a hideg gumin túl későn is, nekicsúszott a francia gépének, és mindketten a gumik között kötöttek ki. Első ránézésre McLaughlin tűnt hibásnak, de Grosjean akkor sem tudott volna befordulni, ha nem koccan neki ellenfele, így végül is nagyon fifti-fiftinek tűnt ez a karambol. Lényeg a lényeg,
Grosjean kiesett, McLaughlin ugyan visszatért a versenybe, de körhátránnyal.

Az élen a mclarenes Pato O’Ward találta magát, sarkában a tavalyi Indy 500 győztesével, Marcus Ericssonnal és Scott Dixonnal. Ericsson próbált támadni, de a mexikói nagyon magabiztosan tartotta az első helyet, úgy tűnt, ha szorosan is, de eljut a célig. Már csak három kör volt hátra, amikor O’Ward az utolsó kanyarból kijövet váratlanul lassulni kezdett, így Ericsson simán lehagyta, és majdnem Dixon is megelőzte. Felmerült, hogy
O’Ward véletlenül a boxutcában használt sebességlimitert nyomta meg kigyorsításnál, ám a leintés után maga a pilóta rövid motorhibáról beszélt,
ezért nem gyorsult a kocsija. A rövidke kimaradás is nagyon sokba került, elveszítette a futamgyőzelmet.

A Ganassi-Hondával Ericsson ugyanis nem adott visszatámadási lehetőséget, győzött,
O’Wardnak maradt a keserű második hely, Dixonnak a korrekt kezdést jelentő harmadik.
A drámai nyitófutamot azonnal láthatják újra, ha idekattintanak, míg a második versenyre még kicsit várni kell,
az évad négy hét múlva, április 1-jén és 2-án folytatódik a texasi oválon, élőben a Network4-en.
Recent Comments