Nincs még kizárva, hogy az olasz márka 2023-tól beszálljon az Indycarba.
Az Autosport.com érdeklődött a héten Roger Penske-nél, a leghíresebb amerikai csapattulajdonosnál, van-e még esély rá, hogy behúzza a Ferrarit motorszállítónak, amikor két év múlva az Indycar 2,4 literes hibrid motorokra vált.
Penske közleményt adott ki, ami szerint több gyárral is “előrehaladott tárgyalásokat folytatnak”, hogy a Honda és a Chevrolet mellé még egy nagy gyártót a sorozatba csábítsanak, köztük van a Ferrari is.
Penske Entertainment says that conversations are ongoing with Ferrari over building an IndyCar engine when the series switches to 2.4-litre hybrids in 2023https://t.co/je6sV25AEt
Penske egyik csapata a 70-es években az amerikai CanAm szériában már használt Ferrarikat, így van közös történelmük.
Az Indycarban 2005-ben versengett legutóbb három futamgyőztes motor, amikor a Toyota is sikerrel indult. 2012 óta van csak Honda és Chevrolet, akkor szállt ki a versenyképtelen Lotus.
A Ferrari az F1-be 1,6 literes, V6-os hibrid motorokat gyárt, innen nem lenne nagy lépés kicsit nagyobb, de hasonló felépítésű motorokat készíteni.