Szponzortartalmak az NHL-mezeken

  18 Aug 2021  

A 2022/23-as szezontól az NHL csapatok mezein is megjelennek majd szponzortartalmak, ezzel a következő major liga lesz, akik a játékidő alatt is érvényesítik a játékosokon lévő mezeken elhelyezett marketingfelületet.

Az NHL tulajdonsok egyhangúlag megszavazták a hirdetési politika jóváhagyását – olvasható a héten mind a 32 csapathoz eljuttatott feljegyzésben, a klubok szabadon kezdhetik meg a tárgyalásokat a potenciális partnerekkel.

A hirdetések egy körülbelül 7×9 centiméteres téglalap méretet foglalhatnak el, így valamivel nagyobbak, mint azok a reklámok, amelyeket az NBA a 2017–18-as szezonban vezetett be.

Nem ez lesz az első reklám, amely megjelenik az NHL játékosain. A tavalyi szezontól kezdve az NHL engedélyezte a csapatoknak, hogy egy kisebb reklámfelületet értékesítsenek a sisakjukon, ezzel új lehetőséget nyitva a klubok számára, hogy partnereiken keresztül további bevételhez jussanak, a járvány miatti válsága közepette. Gary Bettman komisszár elmondta, hogy a csapatok több mint 100 millió dollár bevételt szereztek, az azóta meghosszabbított programnak köszönhetően.

Reklámmatrica a New Jersey Devils sisakján – Patrick Smith/Getty Images

A mezeken található reklámfelületek értékesítése rendkívül elterjedt a profi sportban, a nagy amerikai sportligák azonban sokáig kimaradtak ebből. Az NBA és a WNBA mellett az MLS-ben például már semmilyen megkötés nincs, több felületet is értékesíthetnek a csapatok. Ezek a hirdetési felületek különösen értékesek, hisz TV-nézők millió találkoznak vele, a mezeket a szurkolók a mindennapokban is hordják így óriási potenciális piacot jelent.

Az NBA döntése becslések szerint évi 150 millió dolláros plusz bevételt jelent, a csapatok a néhány millió dolláros szerződésektől egészen 20 millió dollárig is fel tudnak menni az értékesítés során.