Véget ért a teszt és 2022, elkezdődött 2023

Véget ért a teszt és 2022, elkezdődött 2023

  08 Nov 2022  

A valenciai tesztnappal kedden hivatalosan is vége a MotoGP-nek idénre, több aktivitás nem lesz a világ versenypályáin. Az utolsó hét órát a spanyol pályáról élőben nézhették végig a MATCH4-en és az ARENA4+-on, helyszíni tudósítással.

A nap feléig a gyári Apriliák álltak az időlista élén, az ebédszünet után feljöttek a VR46-os Ducatik, Luca Marini – Valentino Rossi öccse – végzett az első helyen, csapattársa, Marco Bezzecchi a harmadik posztot szerezte meg. Kettejük között maradt a délelőtti leggyorsabb, Maverick Vinales, akinek csapattársa, Aleix Espargaro ötödiknek csúszott vissza.

Miguel Oliveira az Aprilián

A negyedik pozícióban találjuk az első csapatváltó motorost, Miguel Oliveira a gyári KTM-ről ült át az RNF Apriliára, ahogy kedden láttuk először:

  • Jack Millert – épp Oliveira helyén – a KTM-nél;
  • Alex Marquezt a Gresini Ducatin;
  • Joan Mirt a Repsol Hondán;
  • Alex Rinst az LCR Hondán;
  • Pol Espargarót a GasGas Tech3 KTM-nél;
  • új csapattársaként a Moto2-világbajnok Augusto Fernandezt szintén a Tech3-nál;
  • Raul Fernandezt az RNF Aprilián;
  • és Enea Bastianinit a gyári Ducatin.

Közülük csak utóbbi viselhette új színeit, mivel ő ducatis privát csapattól érkezett, vagyis márkán belül váltott, így nem csináltak gondot az év végén lejáró szponzori szerződésekből. A többiek többnyire feketével kombinált, színes, kvázi egyszer használatos kezeslábast viseltek, és fekete motorral mentek.

Enea Bastianini az álcázott gyári Ducatin

A gépek persze más okból is feketék voltak, a 2023-as motorokon alkalmazott változtatásokat és látható új alkatrészeket próbálták minél jobban eltakarni az istállók.

Magasan Oliveira volt egyébként a legjobb bemutatkozó, csak ő került a top 10-be a márkát váltó versenyzők közül.

A nap legszorgalmasabb pilótája a tavalyi világbajnok, Fabio Quartararo lett, 92 kört, majdnem négyszeres versenytávot tett meg a hét óra során.

Joan Mir a Hondán és Augusto Fernandez a KTM-en

Meglepően kevés volt a hiba és a bukás kedden, egyedül Enea Bastianini esett el új Ducatijával, szerencsére nagyobb következmények nélkül.

A technikai újdonságok közül a nyereg mögé szerelt, látványos dínószárnyak, illetve a Ducati és a Honda alul kissé kiszélesedő idoma szúrhatott elsőre szemet, ezeket majd a jövő évi teszteken és futamokon lehet pontosabban szemügyre venni. Erre persze még kicsit várni kell, a MotoGP most februárig pihenni megy, akkortájt indul majd a 2023-as tesztszezon.

A Network4-nél viszont még nem ért véget az idény, hamarosan jelentkezünk a 2022-t összefoglaló magazinműsorainkkal csatornáinkon és az ARENA4+ weboldalon.