Vehet kocsit, vehet lakást, vagy mehet a Super Bowlra

Vehet kocsit, vehet lakást, vagy mehet a Super Bowlra

  12 Feb 2022  

A Super Bowl, az a meccs, ami már réges rég túlnőtt azon, hogy a pályán 22 gladiátor gyűri egymást, és a végén az egyik csapat győz.

A Super Bowl-on a pályán kívül, a szünetekben és az időkérésék alatt – magyarul, amikor áll a játék – is annyi látványosság van, hogy akkor is remekül szórakoznánk, ha a mérkőzést le sem játszanák – kis túlzással, persze.

A legnagyobb show a gyepen/műfüvön zajlik, bizonyítják ezt leginkább a jegyárak, illetve a nézőszámok.

Amerikában, így a világon is, immár évtizedek óta hagyományosan a legnézettebb tévés esemény az amerikaifutball döntője.

A finálét átlagosan 100 millióan nézik tévén csak Észak-Amerikában, de ennél jobban kifejezi, hogy az amerikai televíziózás 30 legnézettebb műsorából mennyi volt a Super Bowl-közvetítés? Tippeljenek! (Megoldás a kép alatt.)

28.

Csak két más műfaj tudott a top30-ba férkőzni: 1983-ban a MASH című koreai háborús kultsorozat utolsó epizódja és az 1978-as Spinks-Muhammad Ali nehézsúlyú bokszvilágbajnoki címmeccs visszavágója.

A helyszínen idén, az LA melletti Inglewoodban, a 22. századi SoFi Stadiumban nagyjából 70 ezer néző lehet jelen. Hogy mennyiért, azt pénz helyett érdemesebb inkább kocsikban vagy lakásárakban számolni. Ha szétnézünk az alábbi képen, láthatjuk, hogy a legtávolabbi helyeken is legalább 4000 dollárt kóstál egy párosjegy, azaz egy embernek minimum 2000 dollárt kell fizetnie a helyéért.

Ez tehát 618 ezer forint/fő.

(Ha inkább autót vennének ennyiért, csak kattintsanak ide, és már válogathatnak is! Ha már Amerika, ez a 15 éves Chevrolet Lacetti elég jó állapotban van, és még olcsóbb is egy húszassal.)

Ezek ráadásul kéthetes adatok, azóta a legolcsóbb jegy – jelen állás szerint – 1 ember számára kerül 4000 dollárba.

Ez a SoFi Stadium. Inglewood, Kalifornia. (Photo by Jayne Kamin-Oncea/Getty Images)

De nézzük a másik végletet, a legdrágább mezei tikettet, ami

40 ezer dollár két főnek, azaz fejenként 20 ezer, ami olyan 6 millió forint körül van.

(Ennyiért már idei, azaz 2022-es évjáratú használt autót is kaphat.)

És ezek csak a sima tribünjegyek, a sky-, illetve VIP-boxok millió dolláros tételek. A csúcs talán

a Tampa Bay Buccaneersből pár hete meccs közben visszavonuló Antonio Brown páholya, aki 2 millió dollárért foglalt maguknak helyet a döntőre.

(Egy kicsit kipótolja, és viheti ezt a Dob utcai 270nm+150nm teraszt.)

A Super Bowl nézői, ha már ott vannak a meccsen, vagy legalább a tévé előtt, nem ritkán fogadnak is, legyen még izgalmasabb az este. Az Amerikai Játékszövetség úgy számol, 31 és félmillió amerikai felnőtt fog pénzt tenni a mérkőzésen valamire, ez 35 százalékos növekedés lenne a tavalyi, koronavírustól sújtott Super Bowlhoz képest.

Ezek az emberek – a becslések szerint -,

7,61 milliárd dollárt fognak eljátszani. Ez 2,351,406,842,892, azaz kétezer-háromszázötvenegy milliárd, négyszázhat millió, nyolcszáznegyvenkétezer, nyolcszázkilencvenkettő forint.

Ez 78 százalékkal lesz több, mint az egy évvel ez előtti bevétel.

A többség állítólag a hazai pályán játszó LA Ramsre fog tenni, a fentebb említett szervezet szerint a fogadások 55 százaléka megy majd rájuk. Végül is otthon játszanak, és tavaly, amikor először fordult elő, hogy egy csapat saját stadionjában Super Bowlozzon, a Tampa Bay Bucks – a múlt héten visszavonult Tom Brady vezérletével – meg is nyerte a meccset.

Érdekes, hogy a két vasárnap találkozó klub, a Rams és a Cincinnati Bengals városának környékén sem lehet legálisan sportfogadni, így Californiában és Ohióban is pusztán a sport élvezetéért követhetik csapataikat a drukkerek.

De lehet fogadni természetesen bizarrabb dolgokra is annál, hogy ki győz, vagy hogy melyik irányító – Matthew Stafford vagy Joe Burrow lesz az MVP, azaz a meccs legértékesebb játékosa.

Ott van például az a tét, hogy Snoop Dogg rágyújt-e a színpadon a Super Bowl alatt?

Igen, ott lesz ő is, a Super Bowl sokak által legjobban várt eseményén, a szünetben lezajló Half Time Show-n, amikor is mintegy 20 percen át szupersztár fellépők szórakoztatják a nagyérdeműt. Az idei felhozatal egészen parádés, nem túlzás azt mondani, ennyire pazar nem volt soha, ugyanis öt tényleg nagy sztár, és legalább két szupersztár is van a lineupban.

Az legalábbis biztos, hogy 44 Grammy-díj egyszerre még nem volt Super Bowl half time show színpadán. Snoop mellett Eminem, Dr. Dre, Mary J. Blige és Kendrick Lamar fog reppelni, illetve énekelni, esetleg mindkettő.

Az ő jelenlétük biztosítja, hogy az a fentebb már emlegetett 100 milliós tévénézőszám akkor sem fog csökkenni, ha szünetel a meccs, így a Super Bowl alatt meglehetősen biztosra mehet az ember, ha hirdetni akarja a portékáját.

A kétszeres Super Bowl-győztes irányító, Eli Manning az egyik reklámban

A reklámok, a specifikusan a Super Bowlra forgatott tévéhirdetések jelentik a finálé következő durranását. Természetesen, aki vasárnap este akar hirdetni az NBC közvetítése alatt, eléggé a zsebébe kell nyúlnia.

A félperces szlotokért a csatorna 6 és fél-7 millió dollárt kér el. Ez átszámítva mintegy 2,2 milliárd magyar forint, 30 másodperc műsoridőért cserébe.

Az NBC így vasárnap 500 millió dollárra, azaz 155 milliárd forintra számít a reklámbevételekből. Pontosabban ez a minimum, amit vár. Nem kell mondani, SB-rekord lenne, és minden bizonnyal lesz is.

Nem kis cégek reklámozzák magukat, a teljesség igénye nélkül, és amik nálunk is ismertek: Budweiser, General Motors, BMW, Toyota, Pepsi, Pringles, Hellmann’s, Google, Turkish Airlines. Amik a reklámidő mellett magukra a szpotokra sem sajnálják a pénzt, így a félpercekben olyan arcok tűnnek majd fel, mint Lindsay Lohan, William Shatner, Danny Trejo, Dennis Rodman, Zendaya, Arnold Schwarzenegger, Paul Rudd, Seth Rogan, Megan Thee Stallion, Gwyneth Paltrow, Kevin Hart, Mila Kunis, Demi Moore, Anna Kendrick, Scarlett Johansson, Jim Carrey, Eugene Levy, Danai Gurira, Dave Bautista, Brie Larson, Steve Buscemi, Idris Elba, Ewan McGregor és Kenny G. (Egy-két Oscart össze lehet szedni köztük, és összejön a dollárszázmilliárdos összbevétel is kasszasikereikből.)

Hogy mire számíthatunk, íme, egy kis válogatás a legjobbnak vélt idei Super Bowl-reklámokból (itt is Snoop Doggal főszerepben):